Ziebart Hem Kalıcı Hem Hesaplı

Detaylı bilgi ve fiyat almak için lütfen formu doldurun.

Ziebart kampanyalarının ve duyurularının tarafıma aşağıda izin verdiğim kanallar ile yapılmasını onaylıyorum.

ALDIĞINIZ HİZMETLER İÇİN

GÖNDER

Taha Beyinli

Yeni aldığım aracıma Bursa Ziebart'taDiamond Gloss koruma ve iç koruma yaptırdım.Aldığım hizmetten ve ürün kalitesinden çok memmunum.
ÇEŞİTLİ YORUMLAR TÜMÜ
SIKÇA SORULAN SORULAR TÜMÜ
Bu sorunla maalesef birçok otomobil sahibi karşılaşmaktadır. Boyanın üzerindeki bu izler "Asit Yağmuru" izleridir. Asit yağmuru, başta, kükürt giderme sistemi olmayan linyit kullanan elektrik santralleri olmak üzere çeşitli endüstriyel tesislerden ve evlerde yakılan kömür sobalarından atmosfere salıverilen kükürt dioksit gazının havadaki nemle birleşerek sülfürik asit oluşturması sonucu meydana gelmekte, yağan yağmurlarla da bu asit yeryüzüne inmektedir. Yaşadığımız bölgede bu tür elektrik santralinin bulunmaması da buna bir engel oluşturmamakta, yüzlerce kilometre uzaktaki linyit santrallerinden (örneğin Bulgaristan'dan veya Soma, Yatağan gibi kendi termik santrallerimizden) yükselen bu gazlar atmosferin yüksek seviyelerine çıkmakta, cephe sistemlerinin yarattığı rüzgarlarla bulunduğumuz bölgelere taşınmaktadır.

İşte bu asit yağmurları otomobilinin üzerine yağdığında boya yüzeyinde hem yaygın olarak aşınma ve yıpranma yaratmakta, hem de yağmur sonunda yüzeyde kalan damlaların altında derinlemesine bir aşınma yaratmaktadırlar. Bu boya yüzeyine bir büyüteçle bakıldığında su damlalarının altında kalan yerlerde vernik tabakasının aşınmış ve çevresine göre incelerek çukurlaşmış olduğu görülür.
Bu durumdaki araç bir servise veya boyacıya götürüldüğünde, boyaya pasta yapılması önerilecektir. Bu da, çukurlaşmış bölgenin çevresinin de aşındırıcı pasta maddesi ile çukurcukların seviyesine indirilmesi, yani boyanın vernik tabakasının büyük oranda inceltilmesi anlamına gelmektedir.

Bu tür boya hasarlarında Ziebart istasyonlarında boya yüzeyine aşındırıcılık seviyesi çok düşük maddeler uygulanmakta, bu şekilde asit yağmuru izlerinin sınırındaki keskin hatlar büyük oranda yuvarlatılarak izlerin göze batması engellenmektedir. Bu izlerin tümüyle giderilmesi için maalesef boyanın inceltilmesi gerektiğinden Ziebart istasyonlarında bundan kaçınılmaktadır.

Tabii en iyisi tedbiri baştan almak, otomobilde bu çeşit bir hasar oluşmadan Ziebart'ın boyayı asit yağmurlarına karşı koruyan "Ziebart Ultra Boya Koruma Sistemi'ni" ya da boyanın korunmasında en ileri teknoloji olan "Diamond GlossTM" sistemini yaptırarak bu sorunun oluşmasını engellemek otomobilini seven herkesin yapacağı en akıllı iştir.
Maalesef, kuşlar ne kadar sevimli yaratıklarsa pislikleri de o kadar tahrip edicidir. En çok da otomobillerin boyasına zarar verirler. Ph, yani asitlik-alkalilik derecesi bakımından, değişik kuşların pislikleri değişiklik gösterir. Bazı kuşların pislikleri alkali iken diğerlerininki asitlidir. Her iki durumda da kuş pisliği, özellikle kızgın güneş ışınları altında, çok hızlı bir reaksiyon yaratarak önce boyanın en üst tabakası olan vernik tabakasını tahrip eder, daha sonra da renkli tabakayı parçalar. Bu durum yaz aylarında bir gün gibi kısa bir süre içinde dahi oluşabilir. Hele, siz tatil veya başka nedenlerle evden uzak iseniz ve arabanızı da kuş pisliklerine maruz kalan bir yere bıraktıysanız, tatil dönüşü hiç de hoş olmayan sürprizlerle karşılaşmanız kaçınılmaz olacaktır.

Otomobilinizi ilk yıkamaya götürdüğünüzde kuş pislikleri temizlendiğinde, altlarındaki boyanın eriyip çatladığını ve düzelmeyecek şekilde tahrip olduğunu göreceksiniz. Bu noktadan sonra yapılabilecek tek şey otomobilin o panelinin tekrar boyanmasıdır. Bu yapılmazsa boyadaki çatlamanın derinliğine bağlı olarak bir süre sonra o bölgedeki boya dökülmeye başlayabilir, hâlâ müdahale edilmezse kaportada paslanma başlayabilir.

Doğadan gelen başka bir darbe daha… Cadde ve sokaklarımızın süsü, kentlerimizin akciğerleri ağaçlar, özellikle ilkbahar ve sonbahar aylarında özsu ve reçine şeklinde sıvı boşaltımı yaparlar. Bu maddeler otomobilin boyasının üzerine yapışır, güneşli havalarda da ısı ile daha da aktif duruma girerek boyanın yüzeyinde küçük delikler açar. Normal yıkama ile çıkmayan bu atıklar genelde alkol (kolonya, tuvalet ispirtosu vs.) ile temizlenebilir. Temizlendikleri zaman ise geride tahrip olmuş bir boya yüzeyi bırakırlar. Bozulan bu boya yüzeyini, yeniden boyamanın dışında, düzeltme olasılığı yoktur.
Böyle bir durumla karşılaşmamak için ilk önlem, aracınızı ağaç altına park etmemektir. Oto kılıfı kullanmak bir başka çözümdür ancak her gün kılıfın takılıp çıkarılması çok sıkıntılı bir iştir ve bir süre sonra kullanmaktan vazgeçilir. Ağaç altına mecburen park edildiğinde bu sorunla karşılaşılırsa bu reçine ve özsuları derhal temizlenmelidir.
Aracınız yeni iken Ziebart istasyonlarında uygulatacağınız uzay çağı teknolojisi ürünü DIAMOND GLOSS ™ SİSTEMİ, otomobilinizi Ömür Boyu Garanti ile bu soruna karşı koruyacaktır. Ziebart'ın yıllar süren araştırmalar sonucu geliştirdiği ve patentini aldığı DIAMOND GLOSS ™'un bir diğer özelliği ise boyayı asit yağmurlarına ve su lekelerine karşı %100 korumasıdır. Adından da anlaşılacağı gibi elmas parlaklığında bir boya yüzeyi yaratan bu sistem güneşin zararlı U.V. ışınlarını da tamamen bloke ediyor.
Tavsiyemiz araçlara yılda1 kez boya koruma uygulamasının yapılması veya yapılmış ise yenilenmesidir. Eğer Ziebart ın Z-Gloss Nano Ceramic boya korumasını yaptırmış iseniz iki veya üç sene boyunca her on iki ayda bir ücretsiz bakım hakkınızı kullanabilirsiz. Böylece aracınızı yıllarca pırıl pırıl kullanabilir ve ayrıca aracınızın boya yüzeyi tüm dış etmenlerden %100 korumuş olacaksınız.
Boya koruma her mevsimde uygulanır, belli bir sezonu yoktur. Özellikle aracınızı ilk aldığınızda hiçbir dış etkene maruz kalmadan yaptırmanız önerilir. Eğer mümkün değilse kış öncesi mutlaka yaptırılmalıdır. Kışın aracınız çok sert iklimsel faktörlerle karşı karşıya kalacağı için gerekli önlemler alınmalıdır.
Cila ya da boya koruma hiçbir şekilde aracınızın boyasına zarar vermez. Pasta gibi boya üzerindeki katmanın alınması değil tam tersine boya üzerine katman ilave edilmesidir.
Aracınızı kendiniz yıkadığınız zaman araç için üretilmiş olan şampuanlardan faydalanın. Bulaşık deterjanı iyi köpürür fakat uzun vadede zarar verir. İki adet süngerinizin olması en iyisidir. Süngerin bir tanesi ile aracınızın boyasını diğeri ile jantlarını temizleyin. Her ne kadar süngeri yıkasanız da mutlaka gözeneklerinde çamur ve toprak parçaları kalır. Dolayısıyla süngerleri asla karıştırmayın. Süngerleri çok uzun süre kullanmayın. 10-15 yıkamada bir değiştirin. Aracı yıkamaya başlamadan önce mutlaka araç üzerindeki çamuru bol su ile alın. Mümkünse basınçlı su makinesi kullanın. Güneş altında yıkama yapmayın. Ziebart ın Z-Gloss Nano Ceramic veya Diamond Gloss Boya Korumaları uygulanmış aracınızı çok daha az temizlik maddesi kullanarak çok daha kısa sürede kolayca yıkayabilirsiniz. Aracınızı kendiniz yıkamayı seviyorsanız Ziebart ın sunduğu Wash N Shine cilalı oto yıkama şampuanını kullanabilirsiniz.. Aracınızı yıkamaktan çok daha fazla keyif alacaksınız.
Aracınız fırçasız, köpükle veya süngerle ve uygun bir araş yıkama şampuanı ile temizlenmelidir. Fırçalı ve benzinlikteki gibi otomatik yıkama makineleri aracınızı her defasında kesinlikle çizer, üzerindeki verniği alır, matlaştırır. Dolayısıyla aracınız kuş pisliği, ağaç reçinesi, güneş ışınları ve nem gibi dış etkenlere karşı savunmasız hale gelir. Aracınız kısa sürede çok kötü görünüm alır. Ziebart ın Z-Gloss Nano Ceramic veya Diamond Gloss Boya Korumaları bu yıkama  işlemleri sırasında meydana gelen kılcal çiziklere karşı dayanıklı bir yüzey oluştur ve yüzeyi çizilmelere karşı dayanıklı hale getirir. Fakat bilinmesi gereken konu boya korumalar ne kadar dayanıklı olursa olsunlar sert fırçalarla yapılan bu yıkamalar korumaların ömürlerini azaltırlar. 
Aracınızda mutlaka ıslak mendil bulundurun. Şayet reçine kurumamışsa ıslak mendil ile bastırmadan ve yaymadan reçineyi almaya çalışın. Ağaç reçinesi kurumuşsa size önerimiz katiyetle kazımamanız, eğer boya koruma yaptırdığınız yere gidebiliyorsanız gidip orada profesyonelce yapılmasını sağlayın veya gidemiyorsanız alkol ile yumuşatıp temizleyebilirsiniz.
Ağaç reçinesinin boyaya zarar verme süresi boya korumasız araçlarda çok kısa olabilir. Ağaç reçinesi kuruduğunda boyayı yakmış olabilir. Kaliteli boya koruma yapılmış araçlarda reçine boya koruma üzerinde kalır ve boyaya zarar veremez. Boyası zarar görmüş alanı düzeltmek sadece boya yaptırmak ile mümkündür.  Dolayısıyla, mecbur kalmadıkça aracınızı asla reçinesi olan bir ağacın altına bırakmayın. Bırakmaya mecbur kalırsanız aracınızı titizlikle kontrol edin ve reçineyi hemen temizleyin. Z-Gloss Nano Ceramic korumalı bir araçta reçine boyaya zarar veremez.
 Aracınızı kendiniz yıkadığınız zaman araç için üretilmiş olan şampuanlardan faydalanın, bulaşık deterjanı iyi köpürür fakat uzun vadede zarar verir. İki adet süngeriniz olması en iyisidir, süngerin bir tanesi ile aracınızı temizleyin, diğeri ile lastik ve jantları. Bu iki süngeri asla karıştırmayın. Her ne kadar süngeri yıkasanız da mutlaka gözeneklerinde çamur, toprak parçaları kalır. Süngerleri uzun süre kullanmayın. 10–15 yıkamada bir yenileyin. Fırça ile yıkamayın, yıkatmayın. Otomatik araba yıkama cihazından kesinlikle uzak durun. Aracı sünger ile yıkamaya başlamadan önce mutlaka araç üzerindeki çamuru bol su ile temizleyin alın, mümkünse basınçlı su makinesi kullanın. Güneş altında yıkama yapmayın. Kullanılan suyun kireçli olmamasına dikkat edin ve aracınızı mutlaka iyi bir şekilde kurulayın. Asit yağmuru dediğimiz olay ıslak arabalarda tahribata derhal başlar boya korumanızın ömrünü azaltır.
 
Kuş pisliği boya koruma olan bir arabada size sadece zaman kazandırır, asla sürekli bir koruma sağlamaz. Ziebart ın sunduğu Z-Gloss Nano Ceramic boya koruma diğer boya koruma tiplerine göre çok daha dayanıklıdır. Kuş pisliğinde ana prensip pisliği temizlemeseniz dahi üzerine biraz su dökerek zararına mani olmaktır. Koruma olmayan bir arabada kuşun cinsine bağlı olarak boyaya zarar verme süresi 6 saat–2 gün iken koruma olan bir arabada bu süre 2 gün–7 gündür.
Birçok arkadaşın söylediği kendiniz yapın o kadar para vermeyin ise çok yanlıştır. Birincisi bu işlemler düzgün uygulama yapılan bir yerde özel aletler ile yapılır siz asla elinizle bu işlemi yapamazsınız, homojen olarak boyanıza yediremezsiniz, çok güzel yaptığını iddia eden arkadaşlar olabilir onlara önerimiz korumanızı kendiniz yaptığınızda, aracınızı güneşin altına çekin ve boyanızın üzerindeki dalgalı gölgeleri izleyin. Bu işi profesyonelce yapan yerlerde örneğin Ziebart istasyonlarında özellikle siyah araçlarda oluşan harelenmeyi önlemek amaçlı ürün ve yöntemler uygulanmaktadır.
 Bir kez boya koruma yapılmış arabada koruma işlemine devam edilmezse hiç yapılmamış araba gibi olur, herhangi bir ekstra zararı yoktur, sadece koruması devam etmez. Aracınızın parlaması için genelde başvurulan pasta işleminiyaptırmamalısınız.
Cilalama işlemi bir nevi boya koruma da sanılsa sadece parlaklık sağlar. Bazı cilalar az miktarda koruma sağlayabilir fakat boya koruma için kullanılan malzemeden daha niteliksiz bir malzemedir. Cilalama işleminden sonra aracınız parlar ancak bu parlama en iyi koşullarda en fazla 1 ay olur. Cila aracın üzerinde fazla tutunamaz yıkamanın etkisi ile akar gider. Boya koruma ise araç üzerine daha çok yapışır ve kalitesine ve bakımına göre en az  1 yıl kadar dayanır. 
Cila ya da boya koruma hiç bir şekilde aracınızın boyasına zarar vermez, pasta gibi boya üzerindeki vernik katmanının alınması değil tam tersi boya üzerine katman ilave edilmesidir.

RESİM GALERİSİ

Daha fazla resim görmek için Tıklayın

VİDEO GALERİSİ

Daha fazla video görmek için Tıklayın

© Ziebart Türkiye 1991 - 2017 Ziebart ve Tidy Car markaları Türkiye'de tescilli markalardır. 3. şahıslar tarafından kullanılamaz ve taklit edilemez.

web tasarım