Ziebart TARİHÇESİ

İkinci Dünya Savaşı sonrası Almanya’dan Amerika’ya göçmen olarak gelmiş olan oto mekanik ustası Kurt Ziebart, otomobillerde birkaç yıl içinde oluşmaya başlayan paslanmayı görerek 1954'te Detroit’teki evinin garajında araştırmalara başladı ve kaportayı pasa karşı koruyabilen maddeler kullanan bir sistem geliştirdi. Bunu ilk olarak kendi otomobili 1954 model Packard'da denedi ve başarılı olduğunu gördü.

1959 yılında bir firma kurarak küçük bir dükkânda faaliyete başladı. 1963 senesinde bir grup yatırımcı, bu firmayı satın alarak bu teknik gelişmeyi franchise sistemi ile yayma yolunu seçti. 1963-1969 arası Ziebart için kâr bakımından hızlı gelişme dönemi oldu. Aletler, kullanılan malzemeler geliştirildi ve ilk detaylı teknik el kitabı hazırlanarak bayi eğitim sistemi yerine oturtuldu.



1969 senesinde sadece Amerika'da 150 adet Ziebart istasyonuna erişilmişti. Aynı süre içinde Kanada ve Japonya'da ana lisansörlükler verildi.

1970 senesinde Jan Hartmann Ziebart'ı satın alarak başına geçti. Hartmann'ın uyguladığı kararlı ve güçlü bir pazarlama programıyla 1979 senesine kadar bayi sayısı ve satışlar iki katına çıktı. Yine 1970'lerde Avrupa, Güneydoğu Asya, Orta Doğu ve Güney Afrika'daki ülkelere ana lisansörlükler verildi, 1975 yılında şu andaki genel merkez olan, içinde eğitim merkezi, bir uygulama istasyonu ve ana depo da bulunan binaya taşınıldı.


1976'da Ziebart laboratuarlarında gerçekleştirilen özel boya koruma maddesi ile geniş üretim başladı.



1980'lerin ilk yıllarında Amerika'da bu çaptaki şirketlerin yeniden düzenlenme çabaları, rekâbet ve otomobil satışlarında meydana gelen %50’ye varan azalmalar Ziebart'ı da etkiledi. Ziebart'da değişen pazara ve yeni ekonomiye ayak uydurarak ürün yelpazesini genişletti ve yönetim şeklinde de değişiklikler yaptı. 1980’lerdeki önemli yeniliklerden biri de Ziebart istasyonlarında detaylı temizlik işlemlerinin sunulması oldu. 1985'de doğanın korunmasına yardımcı olmak için solvent bazlı ürünler azaltılarak, su bazlı ürünlere geçildi.

1993 yılında başkan E. J. Hartmann dünyadaki tüm lisansörlerin uymaları gereken "Performans Taahüdü" adlı, hâlâ geçerli olan belgeyi tebliğ etti. Aralık 1994 tarihinde, Thomas E. Wolfe başkan oldu. Onun öncülüğü ile E. J. Hartmann, şirket hisselerini çalışanlara satarak emekli oldu.


Thomas Wolfe firmada köklü değişiklikler yaparak franchise’ın önemini ön plana çıkardı ve buyolda önemli adımlar attı. Sisteme ayak uyduramayan küçük bayiler zaman içinde tasfiye oldu. Bu arada T.E. Wolfe, Ziebart bayileri için "Otomobillerin bakımını ve zenginleşmesini sağlayan ürün ve hizmetlerde tüketicinin birinci tercihi olmak" vizyonunu getirdi.

1990’lı yıllarda renkli cam filmleri ve kaput koruyucu filmler sunulmaya başlandı.

Bugün Ziebart, dünyanın 40'tan fazla ülkesinde 1000'e yakın istasyonla faaliyet göstermekte olup kendi sektöründe zirvedeki isim olarak başarısını sürdürmektedir.

 
rss

© Ziebart Türkiye 1991 - 2017 Ziebart ve Tidy Car markaları Türkiye'de tescilli markalardır. 3. şahıslar tarafından kullanılamaz ve taklit edilemez.

web tasarım